Grip op cijfers - data intelligence voor accountants

Winst en verlies

De winst- en verliesrekening is een van de belangrijkste financiële documenten voor een onderneming. Het beschrijft de verschillende posten waar omzet en kosten op gemaakt worden, en de daarbij horende winst of verlies.

Dit overzicht kun je vaak vinden in de meeste boekhoudsystemen, zoals Exact Online, Snelstart en Moneybird. Maar in veel van die systemen is het moeilijk om te filteren of selecties door de tijd heen te maken.

Met het Kimura Data Framework halen we alle onderliggende data naar jouw BI-omgeving. Dan heb je zelf de touwtjes in handen om te kunnen rapporteren zoals jij wil.

Balans

De balans is dat andere financiële document dat van groot belang is. Het beschrijft de verschillende bezittingen van een bedrijf en de wijze waarop die gefinancierd zijn.

Dit overzicht kun je vaak vinden in de meeste boekhoudsystemen, zoals Exact Online, Snelstart en Moneybird. Maar in veel van die systemen is het moeilijk om te filteren of selecties door de tijd heen te maken.

Met het Kimura Data Framework halen we alle onderliggende data naar jouw BI-omgeving. Dan heb je zelf de touwtjes in handen om te kunnen rapporteren zoals jij wil.

Consolidatie

Als je data van meerdere bedrijven wil combineren, bijvoorbeeld voor groepsmaatschappijen, dan is dat in veel boekhoudpakketten een uitdaging of handmatig werk.

Het consolideren van de jaarrekening gebeurt in grotere organisaties vaak met specialistische software, maar dat is een complex en tijdrovend proces. En het geeft vaak geen inzicht in de dagelijkse gang van zaken.

Met Kimura kan je rapportages gebruiken die je dagelijks geconsolideerde inzichten geven. Zo mis je nooit meer iets!

Benchmarks

Benchmarking is interessant als je als boekhouder, accountant of adviseur een van je klanten wil vergelijken met alle andere klanten in je portefeuille.

Je kunt dan een rapportage met benchmark gebruiken. Je visualiseert daarin vergelijkingen van selecties. Bijvoorbeeld met balanskengetallen, met liquiditeit, of met W/V percentages van de omzet.

Door een klant te selecteren laat het rapport de geselecteerde klant zien ten opzichte van de gehele populatie. Dit geeft snel inzichten die je kunt gebruiken in je (advies)gesprekken, zonder handmatig allemaal data te hoeven vergelijken.

Meer weten? Neem contact op!